KPN Consumenten

KPN Consumenten

KPN Consumenten

KPN Online Community Sales Platforms

Het marktaandeel mobiel neemt toe via de verkoop van alternatieve distributie kanalen, waaronder met name community sales consumenten benadering. De doelstelling was om het KPN aandeel van mobiele abonnementen te vergroten binnen het domein community sales door het werven van nieuwe klanten en het behouden van bestaande klanten voor de merken KPN, Hi en Telfort door middel van de KPN Online Community Sales Platforms te lanceren. De community sales platforms bestaan uit de categorieën partnerships, memberships, loyalty, employees en bedienen de volgende segmenten; B2C, B2B & B2E. Voor de segmenten zijn unieke mobiele proposities met een online-premium-offer ontwikkeld en gecommuniceerd via diverse KPN Online Community Sales Platforms. De sales activatie kwam tot stand door een gerichte marketing community-marktbewerking, waarbij gebruik is gemaakt van diverse online middelen, hetgeen heeft geresulteerd in optimale sales conversies.

Services

  • Strategie: het ontwikkelen van een channel strategie voor de distributie kanalen.
  • Operations: introduceren van een toekomst vast distributie model voor de sales kanalen.
  • Marketing: Online Direct Response Distributie Channel via co-branding partners (Internetvergelijken.com).
  • NPS: loyaliteitsprogramma & random act of kindness activaties.
  • Sales: uptake traffic, lead generatie, sales conversie met online en offline sales channels.
  • Go2Markets: digitale tv (incl. zenders), digitenne, breedband glasvezel, voip, triple-play.
  • New Business Development: partnerships via closed communities sales met o.a. ABN Amro, ANWB, Telegraaf.
  • Footprint: verhoogd bij distributie kanalen van de KPN Challenger brands HetNet, Telfort & XS4ALL.